دیدبان
سیدحسین نقوی حسینی:

جامعه غرب تروریست پرور است/ فرانسه به مردمش هم رحم نکرد

جامعه غرب تروریست پرور است/ فرانسه به مردمش هم رحم نکرد

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایران اسلامی، درباره پشت پرده حوادث تروریستی اخیر در فرانسه گفت: یک سوال خیلی مهم این است که چرا در جوامع غربی مثل آمریکا، فرانسه ویا انگلیس این عصیان های اجتماعی صورت می گیرد و اغلب این عصیان ها به خشونت و حوادث خونین ختم می شود. حمله به افراد، حمله به فروشگاه ها، حمله به دانش آموزان و معلمان حتی حمله پلیس به سیاه پوستان. ما هر روز شاهد اتفاقات خشونت بار خونین در این کشورها هستیم.

این سوال جدی است که امروزه جامعه شناسان غربی باید پاسخ دهند که چرا این اتفاقات می افتد چراکه غربی ها در گذشته تلاش می کردند نشان دهند در کشورهای آنها اتفاقات خونین رخ نمی دهد و اینگونه حوادث تروریستی و قتل عام مربوط به جوامع اسلامی و منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه امروزه دامن همه ی کشورهای مدعی به رفتارهای خشونت آمیز خونین آلوده شده، اظهار داشت: حالا بعضی از کشورها و بعضی از مراکز سخن پراکنی می خواهند یک طوری خودشان را مبرّا از اتهام کنند و منشأ اینگونه حوادث تروریستی را به مسلمانان و یا کشورهای اسلامی نسبت دهند.

این نماینده مجلس افزود: این واقعا وصله نچسبی است چون این اتفاقات به دست خودشان و غیر مسلمان در حال انجام است و حتی دست گروه تروریستی داعش هم نیست. اینکه غربی ها داعش را تشکیل دادند و اینکه خطر داعش دامن خودشان را گرفته است بحث دیگری است اما اتفاقات اخیر فرانسه مربوط به داعش نیست.

نقوی حسینی همچنین به سفر کمیسیون امنیت ملی به فرانسه اشاره کرد و گفت: در این سفر ما سوال کردیم در جامعه شما چه اتفاقی دارد می افتد که ۱۰۰۰نفر فرانسوی در گروه داعش فعالیت می کنند و به گروه های تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوستند؟ مگر در جامعه شما چه می گذرد؟ چرا شما تروریست پرور هستید؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جامعه غرب یک جامعه تروریست پرور است. وقتی اسلحه دراختیار همه افراد است و به راحتی می توانند سلاح داشته باشند و تمرین های تیراندازی انجام دهند، یا در فیلم ها و سایت ها ورسانه ها آدم کشی سرگرمی می شود، مشخص است که این اتفاقات براحتی می افتد.

نقوی حسینی در ادامه گفتگو با ایران اسلامی عنوان کرد: همه شهروندان غیرفرانسوی را این نوع خطرات تهدید می کند وقتی آنها به خودشان و اتباع خودشان رحم نمی کنند مشخص است با شهروندان دیگر چه برخوردی می کنند.

وی تاکید کرد: انصافا زندگی کردن در این جوامع زندگی با مرگ است و هر لحظه امکان دارد عصیان و طغیان دوباره ای بوجود آید و عده ای جان خودشان را از دست دهند. در حال حاضر زندگی در بعضی از کشورهای غربی خطرآفرین است و امنیت افراد در این جوامع تامین نیست به همین دلیل به شهروندان ایرانی توصیه باید کرد که به این کشورها سفر نکنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن